AMSTERDAM - De productiestart van de Chevrolet Camaro staat voor februari op de planning. Dan kunnen de mensen in de fabriek druk aan het werk, want er liggen tienduizend orders klaar. Toch is er nog een hobbeltje.

Eindelijk eens goed nieuws bij General Motors: voor de gereïncarneerde muscle car Camaro zijn tienduizend bestellingen geschreven.

Vooral de 300 pk V6 is populair, terwijl GM had gedacht dat vooral de V8 en de snelle SS-versie gretig aftrek zouden vinden. “Kennelijk zijn mensen vandaag de dag vooral op zoek naar een mooie auto met een gunstig brandstofverbruik,” reageert Mark LaNeve, GM’s marketingbaas.

Failliet

Ziet het er dit keer dan helemaal vlekkeloos uit in het GM-kamp? Nee. Eén van de toeleveranciers is failliet gegaan. Cadence Innvation moest zorgen voor verschillende interieurdelen.

Het bedrijf hoopt nog op een doorstart en wil daarom de apparatuur die hoort bij de Camaro-productie, niet teruggeven aan Chevrolet. Daarover loopt nu een rechtszaak. Als de spullen niet voor 12 januari terug zijn, is de productiestart vertraagd.

In 2010 moet de Camaro-verkoop in Europa starten. Dan wordt afgetrapt met de V6-versie. Er wordt ook gesproken over een raceklasse met de muscle car. Of die plannen allemaal werkelijkheid worden, zal de tijd leren.