Voordat 2009 begint maakt Peugeot schoon schip met het 308-gamma. Er komt een Bioflex, die bio-ethanol lust en de 1.6 HDiF krijgt een A-label. Enkele weinig verkochte driedeursvarianten worden geschrapt. Peugeot voert bovendien een lichte prijsstijging door, als reden worden de gestegen prijzen van grondstoffen opgegeven.

De 308 Bioflex heeft de 1.6 16V benzinemotor met 110 pk, maar je kunt ook bio-ethanol tanken met deze versie. Peugeot biedt ´m alleen als vijfdeurs aan, de definitieve prijs is nog bekend maar de importeur verwacht dat hij het zelfde kost als de gewone 110 pk benzineversie. Voor het nieuwe modeljaar krijgt de 308 XS 1.6 HDiF 16V 110 pk vijfdeurs een A-label. Door een vijfbak met lange overbrengingen te monteren in plaats van een zesbak te monteren en het reservewiel te vervangen door een reparatieset hebben ze de diesel zuiniger weten te maken. Daardoor zakt de CO2-uitstoot van 125 naar 120 gram per kilometer. De prijs zou dankzij het A-label met 700 euro moeten zakken, maar door de prijsverhoging ligt de prijs 525 euro lager dan de huidige prijs van de vijfdeurs XS met dezelfde motor en zesbak.

Overigens schiet de zakelijke automobilist niets op met het A-label want de auto stoot meer dan 116 gram CO2 uit per kilometer uit, en dus komt de auto niet in aanmerking voor 20 procent bijtelling. Alleen de XS wordt voorzien van een vijfbak, de XT´s met deze motor blijven leverbaar met de zesbak.

De prijzen van de hatchback gaan met minder dan een procent omhoog, die van de SW stijgen met twee procent.