In een officieel persbericht heeft Ford aangekondigd de toekomstplannen met Volvo te heroverwegen. Ook sluit Ford de verkoop van het Zweedse merk niet langer uit.

Het heroverwegen van de plannen met Volvo is onderdeel van het One Ford toekomstplan, meldt Ford-CEO Alan Mulally in het persbericht: “Ford en de gehele industrie worden geconfronteerd met grote uitdagingen. We kijken nu naar wat de beste oplossingen zijn voor de toekomst van zowel Ford als Volvo.”

De strategische besluitvorming bij Ford gaat maanden duren, aldus Mulally. In de tussentijd is Volvo bezig met een intern herstructureringsplan, waardoor het Zweedse merk volop de strijd aan moet kunnen gaan met de Duitse merken in het premiumsegment.

Volvo noteerde afgelopen jaar een licht verlies in een toch al moeilijke periode van moederconcern Ford. De geruchten dat Ford de Zweedse fabrikant in de etalage wilde zetten, zongen daarom al een tijdje rond. Tot nu toe ontkende het Amerikaanse autoconcern de berichten echter altijd.