Mazda heeft drie nieuwe dieselversies voor de 6, maar de lichtste variant van de 2.2 CiTD komt niet naar Nederland. Dat betekent dat de huidige 2.0 CiTD met 140 pk bij ons leverbaar blijft, naast de 2.2 CiTD 163 pk en 2.2 CiTD 185 pk.

Ten opzichte van de 2.0 CiTD is de 2.2 CiTD voorzien van een langere slag, en de nieuwe motor heeft een balansas. Ook het verbeterde commonrailsysteem met een hogere inspuitdruk zorgt ervoor dat er uit de viercilinderdiesel vermogens tot 185 pk en een trekkracht tot 400 Nm komen. Mazda levert het blok in drie vermogensvarianten, maar de standaardversie met 125 pk komt niet naar ons land. Daarvoor in de plaats blijft de ´oude´ 2.0 CiTD leverbaar die met 140 pk wat vermogen betreft nog prima meekan. Hoe de nieuwe 2.2 diesels rijden leest u volgende week in AutoWeek. In het voorjaar worden de 2.2 CiTD Mid Power en de 2.2 CiTD High Power in Nederland leverbaar.