Onze ontmoetingen met de Mercedes SLC bleven vooralsnog beperkt tot het gebied rond de Nordschleife en –langer geleden- Death Valley. AutoWeek-lezer Ab Constandse trof de auto nu eens op een andere plek aan: de Mont Ventoux.

De SLC wordt volgens hardnekkige geruchten de eerste auto die als pure AMG-auto door het leven gaat, dus zonder de bekende ster op de motorkap. Hiermee wil Daimler voor exclusiviteit zorgen, want de nieuwe sportwagen geldt min of meer als de opvolger van de SLR McLaren. De prijs komt echter een stuk lager te liggen. De SLC is ook bekend onder de naam ‘Gullwing’, vanwege de vleugeldeuren die de productieauto als eerbetoon aan de 300 SL meekrijgt.

AMG lepelt waarschijnlijk de overbekende 6,2-liter V8 onder de lange motorkap, in het geval van de SLC goed voor 550 pk. De snelheidsbegrenzer ontbreekt waarschijnlijk, waardoor een topsnelheid van boven de 300 kilometer per uur in het verschiet.

De SLC reed eerst rond met een Dodge Viper-vermomming, maar de laatste tijd laat Mercedes-Benz de auto –zij het nog steeds zwaar gecamoufleerd- rondrijden met de carrosserie die we in 2010 in de showrooms zien. Als de langgerekte coupé op de markt komt, gaat –ie in Duitsland ongeveer anderhalve ton kosten, vergelijkbaar met de prijs van een Ferrari F430.