Nadat Renault een aantal weken voor Parijs de vijfdeurs Mégane onthulde, staat de driedeurs Coupé op de persdag nadrukkelijk in de schijnwerpers. Wij hebben de eerste officiële informatie en foto’s voor u.

De Renault Mégane Coupé is voor de sportievere automobilist. Het Franse merk zegt inspiratie te hebben opgedaan in de racerij. Het motorenpalet komt sterk overeen met dat van de vijfdeurs. In het voorjaar komt de driedeurs Mégane bij ons op de markt.

Het motorenpalet kunnen we onderhand wel dromen. Het motorenaanbod start met de 100 en 110 pk sterke 1,6 16V. Dan volgt de 2,0-liter met 140 pk en de TCe met 180 pk. In de lente van 2009 volgt een 1,4-liter TCe met 130 pk. De kleinste diesels zijn dCi’s met vermogens van 90 en 100 pk. Ze vervangen de varianten met 85 en 105 pk. Renault belooft een uitstoot van minder dan 120 gram CO2 per kilometer. Vervolgens is er een diesel met 130 pk, die goed is voor 135 gram CO2 per kilometer en de toppers zijn varianten met 160 pk, die handgeschakeld is en een 150 pk versie die er alleen met automaat is.

De Coupé gaat ook als basis dienen voor de nieuwe RS-versies. Details zijn nog niet bekend, maar reken op een vermogen van 230 pk of meer. Standaard ligt de Mégane Coupé 12 millimeter dichter bij het asfalt dan de vijfdeurs versie. De bagageruimte is met een inhoud van 377 liter iets kleiner dan die van de vijfdeurs hatchback (405 liter).

Verder meldt Renault trots dat de nieuwe Mégane gemiddeld acht kilogram lichter is dan het uitgaande model. Dat geldt voor zowel de Coupé als de vijfdeurs hatchback.