Ook Fiat komt met een groen label. Een 500, Bravo’s en een Croma die zijn voorzien van technieken die de uitstoot drukken, krijgen het Pur-O2-label.

Fiat presenteert op de Autosalon van Parijs het Pur-O2-label. Het programma begint met een groener gemaakte 500, Bravo en Croma. Ze hebben een start stop-systeem, banden met een lage rolweerstand, vloeistoffen met minder viscositeit, aerodynamische carrosseriedelen en versnellingsbakken met langere overbrengingen.

In Parijs staat de 500 Pur-O2; die heeft de 1,2-liter motor met een Dualogic versnellingsbak. Alleen al door het start-stop-systeem claimt Fiat een tien procent lager verbruik tijdens stadskilometers. Als de schone 500 op de markt komt, krijgen klanten de beschikking over een handgeschakelde versie, maar de Dualogic versnellingsbak wordt vlug na de introductie leverbaar. Fiat geeft voor de groene 500 een CO2-uitstoot op van 115 gram per kilometer.

De Bravo krijgt een 1,6-liter multijet dieselmotor met 90 of 105 pk. Ze hoesten respectievelijk 115 en 119 gram CO2 per kilometer naar buiten. De grote Croma heeft als Pur-O2  de 120 pk Multijet aan boord. Die stoot 140 gram CO2 per kilometer uit; dat is 17 gram minder dan een reguliere uitvoering. Het brandstofverbruik zakt van 6,1 liter per 100 kilometer naar 5,3 liter.