Hyundai vervangt nog dit jaar de Getz ten gunste van de i20. Hij gaat de strijd aan in het B-segment. Inmiddels weten we wat meer over de nieuwe Hyundai.

Hyundai trapt met de i20 af met een vijfdeurs versie. Die komt in het begin van het nieuwe jaar bij ons op de markt. Een wat sportievere driedeurs komt er enkele maanden later bij. De i20 staat op een nieuw platform met een wielbasis van 2,53 meter. De bagageruimte meet 295 liter. Net als alle moderne Hyundai’s, is de i20 ontworpen en ontwikkeld in Europa.

De i20 wordt gebouwd met in totaal zeven verschillende motoren. De benzinevarianten beginnen met een 1,2-liter met een vermogen van 78 pk. De 100 pk sterke 1,4-liter volgt en de topper is de 1,6-liter met 126 pk. Allemaal hebben ze standaard een vijfversnellingsbak. Op de 1,4- en de 1,6-liter is ook een automaat leverbaar. Het dieselpalet bestaat uit twee 1,4-liters met vermogens van 75 en 90 pk. De 1,6-liter CRDi is er met 115 en 128 pk. De 1,4-liters zijn gekoppeld aan een vijfversnellingbak, die van de 1,6-liter heeft zes verzetten. Of Hyundai er voor kiest om alle varianten ook naar Nederland te halen is nog onduidelijk en zal veel te maken hebben met de milieulabelling.