Hyundai neemt de nieuwe i20 als wereldprimeur mee naar de Autosalon van Parijs. Dit is de eerste foto van het nieuwe model in het B-segment dat de Getz moet doen vergeten.

Hyundai komt begin 2009 met de i20 op de markt. Hij is ontworpen in Hyundai’s Europese designcentrum in Rüsselsheim. De nieuweling is dus helemaal op de Europese smaak afgestemd en staat op een geheel nieuwe basis. Hij heeft een wat langere wielbasis dan de huidige Getz en belooft dus wat meer binnenruimte. Hij valt met zijn verchroomde grille en zijn druppelvormige koplampen prima tussen de rest van de nieuwe generatie Hyundai’s.

Gelijk met de normale i20 wordt meteen een i20 i-blue in Parijs gepresenteerd. Die is gericht op een lage CO2-uitstoot. Hij heeft onder meer een wijziging aan de bodem en banden met lagere rolweerstand zodat de aerodynamica wordt verbeterd. Met de hulp van de zuinige 1,4-liter CRDi met 90 pk en een zesversnellingsbak moet hij komen op een uitstoot van 99 gram CO2 per kilometer. Als gemiddeld verbruik van de i-blue wordt 4,15 liter per 100 kilometer opgegeven. De i-blue is voorlopig nog een concept car.

Naast de nieuwe i20 verwent Hyundai ons in Parijs met een studiemodel van een hybride-variant van de Santa Fe en is er de ix55, een nieuwe grote SUV, die we al kennen als Veracruz in de VS. Ook de grote Genesis is te zien op de Franse beurs.