Het zat er natuurlijk aan te komen dat na de Carrera’s ook de rest van de 911-versies een facelift krijgen. De eerste specificaties zijn inmiddels op het internet beland. Zoals verwacht krijgen ook de aggregaten in de snelste 911’s directe inspuiting waardoor ze beter presteren en zuiniger en schoner zijn.

De update van de Zuffenhausers is geen kleintje. De Turbo, GT2 en GT3 krijgen namelijk compleet nieuwe motoren. In het geval van de Turbo en de GT2 wordt de huidige boxermotor vervangen door de 3,6-liter platte zescilinder die geïntroduceerd werd op de gefacelifte Carrera.

Op het blok met de moderne directe injectie worden verder twee turbo’s en intercoolers gemonteerd. Ten opzichte van het oude blok heeft de nieuwe een kleinere boring en een grotere slag. Vooral voor het koppel is dit gunstig. De vermogenstoename zal ongeveer 20 pk zijn, waarmee de Turbo en de GT2 respectievelijk op 500 en 550 pk komen. De GT3 krijgt een 3,8-liter motor, die we weer kennen uit de Carrera S, met onder andere lichtere zuigers. Reken er dus maar op dat de frisse GT3 nog meer toeren wil maken. Verwacht wordt dat de nieuwe GT3 430 pk krijgt. Vijftien meer dan nu het geval is. De supercars krijgen hun update aan het einde van jaar.