De Aston Martin DB9 kan snelheden tot 300 km/u halen en weegt een dikke 1700 kilo. Daarom zijn behoorlijke stoppers geen overbodige luxe. Caparo AP Braking is brutaal en heeft een kit ontwikkeld om de DB9 beter te laten vertragen dan met de fabriekremmen.

Caparo heeft technieken afkomstig uit de ontwikkeling van hun T1 supercar gebruikt om het rempakket voor de Aston te prepareren. De originele 330mm grote achterremschijven van de DB9 blijven, maar aan de voorzijde worden de 355mm grote vervangen door remschijven van 378mm. De remklauwen zijn zowel voor als achter vierpots en bestaan uit één aluminium deel.

De remmenset verbetert volgens Caparo het remmen van de Engelse GT op het gebied van stopafstand. Verder is er uitstel van fading en geeft het een beter gevoel tijdens het vertragen. De remkracht wordt met de Caparo AP Brakingremmen ook verder naar de voorbanden verschoven. De normale verdeling is bij de DB9 is dat 60 procent wordt geremd op de voorbanden, die van Caparo doen dat met 63 procent. Interessant voor zowel de veiligheid als prestaties, is dat Caparo claimt dat de stopafstand met 24 procent wordt verminderd door de nieuwe remmen. In Engeland kost de remset 970 pond voor de achterremmen en 1.570 pond voor de voorstoppers. De montage zit bij de prijs inbegrepen.