Al bij de presentatie van de Tata Nano hebben de Indiërs verteld dat er ook wordt gewerkt aan een hybride- en een dieselvariant. Die diesel krijgt een motortje dat afkomstig is van het Duitse FEV.

De onafhankelijke Duitse motorenbouwer FEV ontwikkelt een diesel voor de Tata Nano. Dat beweert de Indiase krant The Economic Times. Het wordt een 800 cc CRDi dieseltje die dertig procent zuiniger moet zijn dan een benzine-Nano. De benzinemotor die de Indiërs in deze auto monteren, is een 623 cc tweecilinder. Daarmee verbruikt het wagentje 1:20. In 2009 moet de Nano diesel klaar staan. Met de dieselmotor moet het gemakkelijker worden de Nano te laten voldoen aan de strenge emissie-eisen.

Het is het plan om in 2012 de Tata Nano naar Europa te brengen. Er zijn onderhandelingen met Fiat om de auto via het netwerk van de Italianen te verspreiden. Tata en Fiat zijn al lange tijd partners. Ze werken vaker samen op het gebied van productie, motoren en bedrijfsauto’s.