Oplettende lezers vroegen het zich waarschijnlijk al af: krijgen ook de Citroën C4 Picasso en de Grand C4 Picasso de beschikking over de nieuwe benzinemotoren? Alleen de VTi 120 doet zijn intrede. Ook rond de C6 is er nieuws.

De MPV´s op basis van de C4 krijgen de beschikking over de 120 pk sterke 1.6 16V VTi, die gisteren al aangekondigd is voor de gewone C4. De THP-variant met turbo en 150 pk gaat aan de stoere neuzen van de Picasso en Grand Picasso voorbij. De VTi 120 vervangt de 125 pk sterke 1.8 16V. Citroën koppelt de motor in de Picasso´s aan een handgeschakelde vijfbak. Met een gemiddeld verbruik van 7,5 liter benzine per 100 kilometer is de 1.6 volgens de Fransen 7 procent zuiniger dan de 1.8.

Ook bij Citroën staat de fabrieksvakantie voor de deur en da´s een ideaal moment om wijzigingen door te voeren. Vandaar ook het bericht dat er een automatische zesversnellingsbak leverbaar wordt voor de C6 met 173 pk sterke 2.2 HDi, die was er tot nu toe alleen met handbak.

En houdt de website vandaag in de gaten want er volgt meer Citroënnieuws, groot nieuws wel te verstaan.