Citroën heeft de C4 een grondige opfrisbeurt gegeven. De belangrijkste wijzigingen vinden we in het motorenpalet.

De bekende VTi-motoren, die PSA deelt met BMW, komen nu namelijk ook in de Citroëns te liggen. In de eerste instantie gaat het om de turboloze 1,6-liter met 120 pk en de geblazen versie met 150 pk. In een later stadium verwachten we ook de 1,6-liter turbo met 175 pk.

Met diverse wijzigingen aan het exterieur heeft Citroën geprobeerd de C4 meer ‘dynamiek, kracht en elegantie’ mee te geven. Vooral de voorkant is meegenomen bij de verjongingskuur: er is een nieuwe voorbumper en de motorkap heeft nu een bollere vorm. De ‘chevrons’ zijn op dezelfde manier in de grille verwerkt als bij C5.

De auto is bovendien 15 millimeter gegroeid: de Berline meet nu 4,28 meter, de Coupé 4,29 meter. De Coupé heeft achter Het grootste deel van de achterlichtunits op de coupé is voortaan in transparant kristal uitgevoerd. De vernieuwde C4 is leverbaar met drie nieuwe keuzemogelijkheden in aluminium velgen.

In het interieur van de C4 gebruikt Citroën nu hoogwaardiger materialen. Ook aan de buitenkant onderscheiden de luxueuzere versies zich nu met extra chroomaccenten.

Citroën onthult de auto op 26 augustus op de Autosalon van Moskou. Niet lang daarna komt de auto in de showrooms te staan. De vanafprijs is 18.990 euro; voor dat geld staat de 1.4 16V Séduction voor u klaar. Dieselen kan vanaf 24.000 euro. De basisdiesel is een 1.6 HDiF.