‘Niets verslaat een grote cilinderinhoud, behalve een nog grotere cilinderinhoud’, wijze woorden van Brabus, dat de laatste hand heeft gelegd aan de Bullit. Deze heftig verbouwde C-klasse veegt de vloer aan met alle sedans van buitenshuis.

De Brabus Bullit heeft namelijk de beschikking over maar liefst 730 pk, bijna 280 pk meer dan de toch al prima bedeelde C 63 AMG. Het maximumkoppel zou 1.320 Nm kunnen bedragen, maar dat kan de aandrijflijn niet aan. Daarom begrenst Brabus het tot 1.110 Nm. Al deze paardenkrachten en newtonmeters worden opgewekt door een 6,3-liter V12 met twee turbo’s, die door de ingenieurs met chirurgische precisie in het vooronder is gelepeld.

Het behoeft geen betoog dat de prestaties zwaar indrukwekkend zijn. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 3,9 seconden, na 10,5 seconden staat 200 kilometer per uur op de teller en na 24,5 seconden wijst de naald al 300 kilometer per uur aan. Daarna is er nog steeds ruimte voor versnelling: de topsnelheid ligt ‘boven de 360 kilometer per uur’. We zijn benieuwd hoe ver boven de 360, want de Brabus Rocket is momenteel de snelste sedan ter wereld met een top van 365,7 kilometer per uur.

De Bullit is zes centimeter breder dan een standaard C-klasse. Ten opzichte van de al eerder onthulde Bullit is het nieuwe, matzwarte exemplaar op details aangepast. Zo is er nu meer koeling voor de dikke V12 dankzij extra ‘kieuwen’ in de motorkap. Uiteraard is er ook een battterij veiligheidssystemen aanwezig om alles een beetje in goede banen te leiden. Naast ABS, ASR en ESP monteert Brabus een sperdifferentieel, zodat de bestuurder niet na de eerste bocht een setje nieuwe banden hoeft te halen. Verder heeft Brabus de Bullit verlaagd en is er een high-performance remsysteem om de auto zelfs bij de hoogste snelheden op een fatsoenlijke manier tot stilstand te brengen.

De prijs van de Bullit Black Arrow is een dikke 400.000 euro. Veel geld voor een C-klasse, maar het deklasseren van een Murciélago op de Autobahn met je sedannetje is natuurlijk onbetaalbaar…