In India werkt Renault nauw samen met het merk Bajaj. Die zijn bezig met een concurrent voor de Tata Nano. Renault kondigt alvast aan dat die supergoedkope auto niet naar Europa komt. Wel worden in de toekomst Bajaj-onderdelen gebruikt in Renaults.

Bij de Indiase Renault-dochter Bajaj wordt een auto ontwikkeld die moet gaan concurreren met de Tata Nano.“We willen zo veel mogelijk leren van de ontwikkeling van die auto,” vertelt Jean Louis Ricaud; een van de verantwoordelijken voor de kwaliteit bij Renault aan persbureau Reuters. “We gaan die auto zeker niet in Europa aan de man brengen, maar onderdelen uit die auto worden ook voor Renaults gebruikt.”

De supergoedkope auto van Bajaj krijgt een topsnelheid die niet hoger ligt dan 80 km/u en is in de eerste instantie bedoeld voor ‘opkomende markten’, plekken waar het autogebruik nog in de kinderschoenen staat. De Tata Nano en de nieuwe Bajaj zijn in eerste instantie bedoeld om Indiërs van hun motorfiets te krijgen te verleiden een vierwieler te kopen.