We staan aan de vooravond van de wedergeboorte van de Chevrolet Camaro. Aan het einde van het jaar gaat dit beroemde model opnieuw in productie. Het wordt geen pure muscle car want de V6 moet het merendeel van de verkopen voor zijn rekening nemen.

“Iedereen denkt altijd maar dat de nieuwe Camaro een burn-ass hot rod wordt,” zegt Mark La Neve verkoopdirecteur bij General Motors in Amerikaanse pers. “Maar dat is helemaal niet waar.” De geruchten over een V6-motor voor de Camaro gingen al langer maar nu wordt dat bevestigd. “Eenderde van de verkopen zal bestaat uit de 6,0-liter V8, de rest komt op het conto van de V6.” Volgens GM moet die Camaro 1:11,5 kunnen halen.

“We maken de Camaro met het idee in het achterhoofd dat de brandstofprijzen niet meer gaan dalen. We zijn zelfs aan het overwegen om een viercilinder in de Camaro te gaan leveren, maar die plannen zijn nog niet concreet. “We doen er alles aan om het brandstofverbruik van onze auto te verminderen. Waar we voorheen achtcilinders gebruikten, willen we nu zescilinders en waar we nu zescilinders gebruiken, willen we overstappen op viercilinders.”

De productie van de Camaro start aan het einde van het jaar. Eind 2009 komt hij ook naar Europa. Over de komst van de achtcilinder is de kogel al door de kerk, de V6 is nog niet bevestigd. De Camaro komt in Nederland bij een geselecteerd aantal dealers. Onze importeur speelt tevens met het idee de Camaro Cup op te zetten, maar daarvoor worden nog sponsors gezocht.