Lotus is druk met het testen van de Eagle. Dat blijft niet onopgemerkt. Hij is gespot op de Nürbrugring en op de weg daar naar toe.

Lotus opereert vanuit de thuisbasis in Hethel. Vanuit daar is zijn de prototypes van de Lotus Eagle al eens uitgevlogen voor wintertests en nu zijn ze bezig met tests op de Nürburgring. Op de weg er naar toe zijn ze gespot door AutoWeek-lezer en Lotus-eigenaar Adrian Bowmer. Hij fotografeerde ze gisteren uitgebreid bij het uitkomen van de Kanaaltunnel. De stickers op de ruiten zijn het doorslaggevende bewijs dat hier de nieuwe Lotus voor onze neus staat.

Na hun trip over het vasteland van Europa staat op de Nürburgring het vaste legioen spionagefotografen klaar om de nieuwe grote sportauto vast te leggen tijdens de hogesnelheidstests. Onder hen AutoWeeks Hanjo van Heiningen. Het is spannend voor Lotus want het productiemodel staat over twee maanden op de autoshow in Londen. De mannen uit Hethel zijn dus bezig met de laatste loodjes. De krachtbron van de Eagle wordt naar verluidt een 3,5-liter V6 die bij Toyota uit de rekken komt.

Het gerucht dat de grootste Lotus, de nieuwe Esprit die in 2010 komt, een BMW-motor krijgt, wordt inmiddels weer ontkend. BMW zou alleen krachtbronnen willen leveren als verder niet aan de techniek wordt getornd. Lotus wil echter graag zijn eigen draai aan die motor geven en heeft BMW bedankt voor het aanbod. Dat wordt dus vlug zoeken naar een nieuwe motorenleverancier. Heeft Lexus niet nog een mooie V8 in de aanbieding?