Chevrolet wil dat de Camaro meer dan een auto voor poseurs wordt. Dus wat is er beter voor het imago van de Camaro dan dat –ie z’n sporen verdient op het circuit? Dat is nou precies wat ze bij Chevrolet ook dachten, zag onze spionagefotograaf bij de Nordschleife.

Tussen alle Duitse kanonnen reed namelijk ook deze supersportieve Camaro. Of dit een speciale versie is of gewoon de V8, is lastig in te schatten. De rode remklauwen hinten een beetje naar dat eerste, want de concept-car had geen gekleurde remklauwen. De topversie krijgt waarschijnlijk de typeaanduiding SS mee, eentje die in het verleden ook al werd gebruikt voor snelle versies. Of dit voor de Europese markt net als bij Abarth ook wordt veranderd in Esseesse, is nog onduidelijk.
Cijfers hebben we nog niet voor u, maar dat een Camaro SS een V8 aan boord heeft, lijkt toch een veilige gok. De gewone Camaro V8 levert al 400 pk, dus voor de Camaro SS denken we aan ongeveer 500 pk. Hiermee rijdt de Camaro de Corvette niet in de wielen, want de Corvette ZR-1 heeft tegenwoordig de beschikking over maar liefst 620 pk.
Het is nog wel een poosje wachten op deze Chevrolet, want de gewone Camaro staat pas in 2010 bij ons in de showrooms. Of en wanneer deze SS komt, is dus nog niet duidelijk.