De toekomst van Lexus gaat voornamelijk over hybrides, maar ook de snelle F-versies krijgen de aandacht. En op de LF-A moeten we nóg langer wachten.

In Australië is een loslippige Lexus-directeur. In de krant ‘Australian’ doet hij uit de doeken hoe de nabije toekomst van Lexus er uitziet. “Lexus wil dichter bij de Duitse concurrentie komen, “ vertelt Lexus-directeur John Roca in het interview. “Binnen twee jaar moet Lexus wereldwijd een miljoen auto’s bouwen.”

Dat willen de Japanners voor elkaar krijgen door een model ónder de IS op de markt te brengen die onder meer moet concurreren met de BMW 1-serie. Het duurt nog een paar jaar voordat die zijn opwachting maakt. Dichter bij is de cabrioletversie van de IS. Volgens de Australiërs verschijnt die in de tweede helft van 2009.

Verder is Lexus van plan om van elk model een hybride uit te brengen. Een concept car van een nieuw model met die techniek wordt volgend jaar in Detroit getoond. Dat moet een op zich zelf staand model zijn. Het is nog onduidelijk of deze ‘Prius’ van Lexus ook werkelijk het productiestadium haalt.

Voor volgend jaar staat eveneens een nieuwe RX op het programma. Daarover wordt gemeld dat hij weliswaar groter wordt, maar geen zevenzitter is. Hij krijgt een wat agressievere uitstraling dan het huidige model.

De snelle F-versies krijgen navolging. De IS-F is nu op de markt en het volgende wapenfeit wordt de GS-F. Het is zelfs niet uitgesloten dat er ooit een superkrachtige LS-limo komt. Tot slot is er de LF-A. Die sportauto met V10 wordt al sinds jaar en dag op de wereldwijde motorshows getoond. Dat die auto in productie gaat, is inmiddels zeker, maar dat is waarschijnlijk pas in 2011.