Opel wil natuurlijk graag de nieuwe Agila extra onder de aandacht brengen. Voorheen zette het merk de Agila nadrukkelijk op de markt als gezinsauto, nu richt het merk zich wel heel erg op vrouwen.

Allereerst is er het actiemodel Opelagila.com, een versie die alleen via het internet leverbaar is. De Opel Agila.COM is een speciale uitvoering van de Agila 1.2 Enjoy in de kleur Moroccan Blue en met ingebouwd ‘Flex in the City’-navigatiesysteem mét TV-functie. De stadsauto is bovendien voorzien van het Style Pakket, inclusief een met leder bekleed stuurwiel, donkergetint glas achter en lichtmetalen 15 inch velgen. Standaard beschikt deze Agila onder meer al over airconditioning, boordcomputer, elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en een geïntegreerde radio/cd/mp3-speler met bediening vanaf het stuurwiel. Het prijsvoordeel voor deze internetversie bedraagt 1.145 euro. Opel levert vijftig exemplaren voor een prijs van 14.449 euro per stuk.
Een wat minder geslaagde manier om de aandacht te krijgen is de onthulling van de ‘Agila-schoen’. Kom er maar in, Opel! “De onlangs door Opel gelanceerde nieuwe trendy stadsauto Opel Agila inspireerde beeldend kunstenaar Luca Stappers – in samenwerking met model maker Simon Deering – tot een extravagante metafoor: de ‘Agila City Heels’.”
Opel vervolgt: “Dit paar zeer exclusieve schoenen, met de neus van de nieuwe stadsauto, werd op woensdagavond 2 april onthuld tijdens een bijzondere party in schoenenwinkel Shoebaloo in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. In aanwezigheid van Bekende Nederlanders zoals Georgina Verbaan, Victoria Koblenko, Nikkie Plessen, Lieke van Lexmond en Maik de Boer werden de Agila City Heels geïntroduceerd. Uiteraard door een prins die zijn witte paard voor deze gelegenheid had verruild voor een witte Agila. Hij vond zijn Assepoester in de persoon van Victoria Koblenko die namens Opel de Agila van de prins beschikbaar mocht stellen aan het door haar gekozen goede doel, te weten Pink Ribbon.”