Prijzen voor de Peugeot 308 SW

De Peugeot 307 SW is een tijd de lieveling van de Nederlandse autokoper geweest. De 308 SW wil dat ook worden. Vandaag zijn de prijzen bekend gemaakt, in mei komt hij naar Nederland.

De stationwagenvariant is in deze klasse belangrijk voor Peugeot. Tweederde van de 307’s had die carrosserievorm. Twintig procent was een break en zestig procent een SW. Die modellen worden beide opgevolgd door de 308 SW. Het glazen dak, dat kenmerkend was voor de 307 SW, is leverbaar vanaf de XS-versie van de 308. De 308 heeft maximaal zeven zitplaatsen. Een tweede achterbank staat op de optielijst.

De XR en de X-line zijn de simpelste uitrustingsniveaus en de vervangers van de 307 Break. Ze zijn telkens 700 euro duurder dan een vergelijkbare vijfdeurs. De 308 SW XR met de simpelste 1,4-liter met 95 pk kost 20.250 euro. De eenvoudigste diesel is de X-line met de 100 pk 1,6-liter HDI en kost 25.550 euro. De 90 pk diesel is niet leverbaar in de stationwagen.

De XS heeft een glazen panoramadak en is 1.600 euro duurder dan een vergelijkbare vijfdeurs. Het programma van deze variant begint met de 120 pk sterke VTi benzinemotor en kost 24.150 euro.

De XT en de Féline zijn de paradepaardjes. Ze hebben standaard een apart te openen achterruit in de achterklep. Op de XS is dat overigens een optie. Ze zijn 1.350 euro duurder dan de vijfdeurs hatch. Dat komt omdat die ook al standaard een glazen dak heeft. Het topmodel is de Féline met zijn 175 pk sterke 1,6 THP tubobenzinemotor. Hij is van u voor een bedrag van 33.050 euro.

Om de Nederlanders warm te maken voor de nieuwe stationwagen komt Peugeot met de XS Première. Die heeft de 120 pk VTi of de 110 pk sterke 1,6 HDI. Hij is voorzien van 16 inch wielen, een parkeerhulp aan de voor- en achterzijde, in kleur gespoten stootstrips  en climate control. Hij is met een prijs van 25.150 exact duizend euro duurder dan de normale XS met deze opties. Daarmee geeft Peugeot 750 euro gratis accessoires weg. De diesel kost 28.550 euro.

Tip de redactie