Caparo, het bedrijf bekend van de maniakale T1 supercar, komt met twee nieuwe modellen. De nieuwe Caparo’s zullen in geheel verschillende segmenten opereren.

Dat meldt het Britse Autocar. De indrukwekkendste van beide nieuwe modellen wordt een doorontwikkeling van de huidige T1. De auto moet nog steeds extreem snel, maar veel gebruikersvriendelijker zijn. Zodoende kan de rijke clientèle veilig de straat op met de supercar.
De andere auto is van een heel ander kaliber: een kleine, extreem lichte stadsauto. Die keuze is minder raar dan deze op het eerste gezicht lijkt, want Caparo levert Tata carrosseriedelen voor de Nano. Angad Paul, chief executive bij Caparo, voegt daaraan toe dat een stads-Caparo nog wel even op zich laat wachten: “Het duurt nog een aantal jaar voordat de prijs van koolstofvezel in de buurt komt van die van staal. Tot die tijd heeft het geen zin voor ons om een stadsauto te bouwen.”
Terug naar het heden: de T1 is een succes. Volgens Paul heeft Caparo de ontwikkelingskosten al terugverdiend. Het merk zet de T1 op de markt als een pure circuitauto, al kan de koper zelf zorgen voor een typegoedkeuring om z’n auto zelf naar het circuit te kunnen rijden. Paul: “Caparo gaat niet veel geld investeren om een typegoedkeuring te krijgen. De T1 blinkt uit op het circuit. Er is naast een Formule 1 auto niets dat op kan tegen onze auto.”