Rolls-Royce vaart mee op de golven van de economie en dus moeten alle zeilen worden bijgezet. Ondanks de malaise, hoopt Rolls-Royce dit jaar weer een topjaar te draaien.

Rolls-Royce moet op zoek naar een nieuwe directeur. Ian Robertson, die sinds 2005 in dienst is, verruilt zijn zetel in Goodwood voor het pluche in München waar bij marketing en sales-directeur wordt van BMW. Dat betekent dat hij niet meer de presentatie van de RR4 van dichtbij meemaakt. Dat model moet een brug slaan tussen de enorme Phantom en de 7-serie van moederbedrijf BMW. Het moet een concurrent zijn voor de Bentley Continental-reeks. Robertson laat weten dat die modellijn aftrapt met een sedan en dat een cabriolet en een coupé ook op de planning staat, en daarmee is het hele programma van  concurrent Continental afgedekt.

Rolls-Royce kan zijn succes afmeten aan de wereldeconomie. “Toch verwachten we opnieuw een recordjaar zonder iets te forceren”, zegt Robertson in de Engelse pers. “We dachten dat de Drophead Coupé de verkopen van de gewone sedan zou schaden maar dat is niet gebeurd. De meeste cabrio-klanten hadden al een Phantom en hebben nu twee Rollsen op de oprit.”