De stroom nieuws gaat na de persdag van de Autosalon van Genève gestaag door. Eerder vanochtend was er al de Alfa Romeo Mi.To, nu trekt Mercedes-Benz het doek van de gefacelifte B-klasse.

Mercedes-Benz claimt het milieu een hoge prioriteit te hebben gegeven bij de doorontwikkeling van de B-klasse. Zo krijgen de B 150 en B 170 een start/stop-functie, die mede verantwoordelijk is voor een brandstofverbruik dat 7 procent lager is. Ander nieuws is de B 170 NGT BlueEfficiency, die rijdt op benzine of aardgas.
Uiterlijk verandert er ook wat: aan de voorkant zijn er een nieuwe radiator grille en bumperpartij. Achter zijn de veranderingen minder spannend: nieuwe lampen en een chromen greep voor de kofferklep. Ook het interieur heeft een flinke opfrisbeurt gehad met hoogwaardiger materialen en nieuwe bekleding.
Er zijn twee diesels: de B 180 CDI met 109 pk en de 140 pk sterke B 200 CDI. Er zijn maar liefst vier benzinemotoren. De sterkste is de B 200 Turbo, die 193 pk ophoest. In de herfst komen de B 150 BlueEfficiency en de B 170 BlueEfficiency.
Nieuwe voorzieningen zijn Hill Start Assist (dat helpt om op hellende vlakken weg te rijden) en de optionele Active Parking Assist. Tot slot zijn er nieuwe audio/navigatiesystemen. De B-klasse debuteert op de Autosalon van Leipzig, die 1 april van start gaat.