Ook Hyundai heeft op de Autosalon van Geneve een fraaie concept car onthuld. De HED-5 geeft onder de naam ‘i-Mode’ een hint naar een toekomstige zeszits MPV van het Koreaanse merk, op basis van de i30. De HED-5 heeft een revolutionair stoelensysteem en een nieuwe 2,2-liter dieselmotor als belangrijkste wapens.

De HED-5 ‘i-Mode’ heeft een nieuwe 2,2-liter dieselmotor onder de kap met twee turbo’s. Dat is een primeur voor Hyundai. Het maximum vermogen van deze moderne common-railmachine is 215 pk, terwijl hij 461 Nm aan trekkracht produceert. De ‘R Engine’, zoals Hyundai de viercilinder gedoopt heeft, heeft een sportief karakter waardoor de machine kan wedijveren met ‘de leidende dieseltechniek van Duitse automerken’. De diesel komt in 2009 op de markt met een enkele turbo, de dubbel geladen versie volgt in de eerste helft van 2011.
Hyundai pakt met de HED-5 uit op het gebied van nieuwe technologieen en materialen. Zo is het studiemodel opgetrokken uit moderne materialen die lichter zijn dan het gangbare glas en (plaat-) staal. Zo zijn de koplampen en de ruiten gemaakt van het superlichte materiaal Makrolon. Als het aan de Koreanen ligt, komen deze materialen al in de nabije toekomst beschikbaar voor massaproductie. Het belangrijkste voordeel van die goedjes is natuurlijk dat het scheelt in gewicht en dus in brandstofverbruik en CO2-emissie. Een andere noviteit betreft de lak op de concept car: de verf is ontwikkeld in de laboratoria van Bayer en herstelt zichzelf zelfs na kleine botsingen.
Om helemaal mee te lopen in de huidige tijd, is de ‘i-Mode’ volgehangen met moderne communicatiesystemen. Zo hebben de inzittenden altijd toegang tot internet en mogelijkheden om videospellen te spelen, films te kijken of te communiceren met een webcam. Bovendien is de auto voorzien van draadloze koptelefoons en toetsenborden. Uniek kenmerk van de ‘i-Mode’ is het Swivel Seat concept. Zo kunnen de twee voorste stoelen draaien in de richting van de achterste twee rijen. Door de geïntegreerde veiligheidsgordels kunnen de passagiers in elke zitpositie veilig meerijden. De middenste rij stoelen (daar kunnen eveneens twee mensen zitten) is te verschuiven voor meer zitruimte. Deze zijn eveneens eenvoudig weg te klappen zodat de instap naar de achterste twee stoelen eenvoudiger is.
Wanneer we de productieversie van de HED-5 ‘i-Mode’ kunnen verwelkomen, is nog niet bekend.