Aston Martin overweegt een samenwerking met Mercedes. Enige tijd geleden verdween het merk uit het portfolio en ging verder onder de leiding van twee liefhebbers én een Koeweitse investeringsmaatschappij.

“De deal met Mercedes kan bestaan uit het ontwikkelen van nieuwe motoren tot het samenwerken bij het maken van nieuwe modellen,” vertelt Adham Charanoglu van de Koeweitse investeringsmaatschappij Dar tegenover het persbureau Reuters. Ook wat betreft merchandising gaat Aston Martin flink in de bus blazen. Daarvoor wordt samenwerking gezocht met modehuizen Louis Vuitton en Gucci. In 2006 had Aston Martin 100 miljoen dollar opbrengst uit merchandise-artikelen. In 2009 moet dat 300 miljoen zijn.

Naast de investeringsmaatschappij hebben Prodive’s Dave Richards en financier en Aston Martin-adept John Sinders een dikke vinger in de pap bij Aston Martin. Dar belooft dat zij minimaal vijf jaar verbonden blijven bij Aston Martin. “Al is het wel denkbaar dat we in die tijd een deel van ons aandeel van vijftig procent verkopen. Maar daar zijn we een investeringsmaatschappij voor,” aldus Charanoglu.