Met de komst van de gefacelifte coupé-cabriolet, is de vernieuwde Focus-familie helemaal compleet.

De levering van de Ford  Focus coupé-cabriolet is nog maar nauwelijks op gang, of er staat al weer een nieuw model klaar. De CC heeft de zelfde uiterlijke wijzigingen gekregen als de andere Focussen. Voordat we afscheid nemen van deze generatie Focus komt er nog één uitsmijter: de snelle RS staat op de kalender voor 2009.
Behalve zijn nieuwe snoet, verandert er weinig aan de Focus CC. Hij wordt nog steeds gebouwd bij Pininfarina in Bairo in Italië. Ford klopt zich op de borst omdat hij de grootste bagageruimte in zijn klasse heeft. Die heeft een capaciteit van 534 liter met het dak gesloten Wie cabrio rijdt, kan maximaal 248 liter bagage meenemen.
Verder profiteert de CC van de andere vernieuwingen die de Focus heeft gehad: zo is er in de middenconsole vier liter extra bergruimte en is er een verschuifbare armsteun die het comfort ten goede komt. Ook zijn er voortaan zaken als een startknop, een bandenspanningscontrolesysteem en een nieuw navigatiesysteem. Het motorenaanbod blijft bij het oude: een 100 pk 1,6-liter en een 2,0-liter benzinemotor met 145 pk. De diesel is en blijft de 136 pk sterke 2,0-liter TDCi.