Toyota heeft een flink percentage van de aandelen van Subaru in handen. Daarom kunnen beide merken gemakkelijk leentjebuur bij elkaar spelen. Voor een nieuwe sportieve Toyota, die te boek staat als opvolger van de Celica, wordt flink in de Subaru-magazijnen gegrut.

In Japan wordt gepraat over een opvolger van de Toyota Celica. Die beroemde coupé verdween in 2005 met stille trom van de markt. De nieuwe Celica komt voort uit een samenwerking tussen Toyota en Subaru en komt al volgend jaar op de markt. Voordat er hooggespannen verwachting worden gewekt: of en wanneer die auto dan naar Europa komt, is nog niet duidelijk.
De nieuwe Celica komt er als GT en als GT-Four met vierwielaandrijving. Die eerste leent de 2,0-liter boxermotor van Subaru en heeft achterwielaandrijving. De tweede staat wat hoger op de ladder. Hij leent de 300 pk sterke 2,0-liter 300 pk sterke boxer die de WRX STI in Japan heeft. Bovendien heeft hij ook vierwielaandrijving; eveneens techniek van Subaru. In de wielen worden elektromotoren verwerkt om extra aandrijfkracht op de wielen te krijgen.
Het nieuwe model komt er als volwaardige coupé en als driedeurs hatchback. Een vijfdeurs versie durft Toyota niet aan omdat die te veel in het vaarwater van de Impreza zit. De samenwerking is intens want de nieuwe Toyota wordt zelfs gemaakt in de Gunma-fabriek in Japan.