De komst van de Chevrolet Volt valt of staat met de ontwikkeling van de batterijen. General Motors denkt dat het best nog eens tot na 2010 kan duren voordat de Volt er is.

General Motors hoopt de revolutionaire Chevrolet Volt in 2010 op de markt te hebben. GM-directeur Rick Wagoner geeft aan dat dit tijdstip wordt opgeschoven als de ontwikkeling van de lithium-ion batterijen op zich laat wachten. Die moeten namelijk nog worden klaargemaakt voor massaproductie. De Chevrolet Volt kan de gemiddelde afstand die een Amerikaan rijdt, afleggen op louter zijn elektromotor die kan worden opgeladen via het stopcontact. Daarmee is het een zogeheten plug-in hybride. Ook tijdens het rijden wordt het batterijenpakket opgeladen. Als de elektromotor is uitgewerkt, neemt een normale motor het werk over. Er zijn superzuinige krachtbronnen in ontwikkeling die kunnen lopen op benzine, diesel of waterstof.
Als de Chevrolet Volt in Amerika op gang is, komt hij waarschijnlijk als Opel naar Europa. GM is druk bezig de Volt concept car om te toveren tot productiemodel. Het batterijenpakket wordt op het moment getest op betrouwbaarheid en levensduur. De Volt is GM’s hoop in bange dagen. De honderdjarige kwakkelende autogigant wil er de hybride-hype rond de Toyota Prius mee doorbreken. Rick Wagoner deed zijn uitspraken tijdens een chatsessie met journalisten.