Meer dan 50 procent van de Nederlandse vrouwen weet niet welke automerken milieuvriendelijke modellen in hun gamma hebben. Bij de mannen is dit nog altijd 31 procent.

Dit blijkt uit een onderzoek van Blauw Research. Maar liefst 43 procent van de 791 ondervraagde Nederlanders ziet Toyota als het meest milieuvriendelijke merk, waarschijnlijk door het groene imago van de Prius. Op de tweede plek staat Opel, met 8 procent van de stemmen. Citroën en Hyundai bekleden samen de derde trede van het ereschavot.
Ongeveer 47 procent van de Nederlanders is bereid de auto te laten staan als ze hiermee het milieu kunnen ontzien. De rest van de ondervraagden zegt té afhankelijk te zijn van de auto om deze te kunnen laten staan. Een opvallende uitkomst van het onderzoek is dat 44 procent van de Nederlanders voor een autoloze zondag is.
 
Wilt u écht weten welke auto’s de laagste CO2-uitstoot hebben? Ga dan naar Groenopweg.nl!