In november 2010 start General Motors met de Volt plug in-hybride. De vorm van de concept car is niet geschikt gebleken; vandaar dat de Volt in de windtunnel staat. Dit is de eerste foto van de neus van de productieauto.

GM-directeur Bob Lutz heeft verklaard dat de Chevrolet Volt concept car in de windtunnel beter scoort als hij achterstevoren staat. Reden dus om het design nog eens goed onder de loep te houden voordat in 2010 de productie start. Deze foto toont de neus waarmee op het moment wordt geëxperimenteerd en die waarschijnlijk ook het productiestadium gaat halen.
De Chevrolet Volt is ontwikkeld met het idee dat de gemiddelde Amerikaan niet meer rijdt dan 55 kilometer per dag. Die afstand haalt de Volt op een volledig geladen accu. Zijn stroom haalt de Volt gewoon uit het stopcontact. In combinatie met een volle brandstoftank haalt de auto zelfs een actieradius van 870 kilometer. Die krachtbron loopt bij de Chevrolet op benzine of bio-ethanol. Voor Europa wordt gewerkt aan een variant waarbij de elektromotor is gekoppeld aan een superzuinige diesel.