Audi is de afgelopen jaren druk bezig geweest het modellenprogramma aan alle kanten op te vullen. Zo’n beetje elke niche wordt opgevuld. Uit berichten van een anonieme bron blijkt, dat dit de komende jaren nog wel even doorgaat. AutoWeek zet alle nieuwe modellen tot 2012 op een rijtje.

2008
Het eerste nieuws voor 2008 is de komst van de A4 Avant; daarvan start de productie in maart. In Brussel gaat in juni de gefacelifte versie van de A3 van start. De belangrijkste uiterlijke wijzigingen zijn al terug te vinden op de A3 cabriolet, die vorige week is voorgesteld. Voor juli staat de productiestart voor de Q5 op de planning. Dat is de midi-SUV die de concurrentie aangaat in de klasse van de BMW X3. In augustus start de productie van de 270 pk sterke TT-S in het Hongaarse Györ. In september kunnen we de spectaculaire R8 V10 verwachten. Tegen die tijd is er in de fabriek in Neckarsulm, waar nu al de normale R8 wordt gebouwd, ruimte voor deze allersnelste Audi. Tot slot komt Audi in december van het volgende jaar met de hybride-variant van de Q7.
 
2009
Vlak nadat de champagnekurken hebben geknald voor de start van het jaar 2009 begint in Ingolstadt de lopende band te draaien voor de A5 cabriolet. De maand er na is er weer nieuws rond deze coupé want dan staat de supersnelle RS5 klaar. Die komt uit Neckarsulm, net als de R8 Targa waarvan de productie in de maand daarna start. Eveneens in februari is het de beurt aan de hybride variant van de Q5. In juni 2009 is het tijd voor de A7. Dat is een vierdeurs cabriolet in de geest van de Mercedes CLS die bij Audi het programma opvult tussen de A6 en de A8. In juli van dat jaar is het de beurt aan de Audi Q3 dat wordt een van de aanvoerders van een nieuw segment van kleine SUV’s.
Dan wordt het augustus en is het de tijd voor de snelste der TT’s: de TT-RS. Die komt niet uit Neckarsulm maar wordt gewoon gebouwd in de TT-fabriek in Györ. Voor september van dat jaar komen we een A5 sportback tegen. Het klapstuk voor 2009 is in december: dan start in Brussel de productie van de A1; Audi’s concurrent voor de Mini en de Alfa Romeo Junior.
 
...en daarna
In 2010 wacht de aflossing van de Audi A8 en in oktober moeten in Brussel opnieuw de handen uit de mouwen omdat daar en in Ingolstadt de geheel nieuwe A3 in productie gaat. In januari van 2011 begint Audi met de A7 cabriolet en in die zelfde maand staat ook de fonkelnieuwe A6 klaar. In mei volgt de A6 Avant. In juni is het weer tijd voor een nieuwe sportauto: de Audi R4. Wanneer je ‘m vergelijk met het programma van concerngenoot Porsche, past hij tussen de Boxster en de 911. In oktober is het de beurt aan de cabrioletversie van de A1. De gefaclifte A4 maakt de cirkel rond. Het nieuwe model staat nu net in de showrooms. In januari van 2012 wordt die weer vernieuwd.