TVR is niet dood! Dealers en geldschieters is meer verteld over de plannen van het kwakkelende merk.

TVR ging vorig jaar failliet en sloot het hoofdkwartier in Blackpool. De Russische eigenaar Nicolai Smolenski werd van zijn troon verdreven. Voor korte tijd, want na het faillissement kocht hij de overblijfselen van het merk gewoon weer terug van de curator. Nu is TVR op zoek naar samenwerking om het merk weer van de grond te krijgen.
Het plan van TVR is om de fabricage van de motoren, chassis en carrosserieën uit te besteden aan Britse bedrijven. Zo wordt gewerkt om de 4,0-liter zescilinder geschikt te maken voor de Euro V-normen. Voor de assemblage van de auto’s wordt gesproken met het Italiaanse Bertone. Zij beschikken over een fabriek waar ooit eens 30.000 auto’s per jaar werden gebouwd.
Volgend jaar moet daar de productie op gang komen. In 2009 start, als alles goed gaat, de productie van de herziene modellen. In 2008 wordt ingezet op een productie van tweeduizend auto’s en voor het einde van het decennium moeten dat er vijfduizend zijn. Om dat voor elkaar te krijgen zijn ook plannen om TVR in Amerika aan de man te brengen. De mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn, denken in dat land tweeduizend exemplaren per jaar te kunnen slijten.