Patrick Blain, chef-marketing van Renault heeft tegen het Duitse Automobilwoche gezegd dat er plannen zijn om het beroemde Alpine nieuw leven in te blazen.

Renault heeft plannen om Alpine nieuw leven in te blazen. Dat was tot in de jaren ’90 het sportautomerk van Renault. Nu heeft marketingman Patrick Blain van Renault gezegd dat het merk weer zal terugkomen. Dat gebeurt echter niet voor 2010.
De eerste Alpine waarmee we kennis maken is een radicale sportauto. Waarschijnlijk wordt dat een concurrent voor de Mazda MX-5. Daarna moet Alpine zich gaan richten op auto’s die wat hoger in de markt staan. Denk aan opvolgers voor de Vel Satis en de Avantime. Dat zijn segmenten waarin het merk Renault maar niet wil aanslaan.
 
Samsung
In de Franse krant La Tribune heeft de directeur van Renault Samsung Motors een ander scenario geschetst om het hogere segment te doorbreken. Vanaf 2009 wil deze Jean-Marie Hurtiger modellen van de Zuid-Koreaanse dochter Samsung naar West-Europa halen. Die worden als Renault op de markt gebracht. In 2008 maken we al kennis met de eerste Samsung die wordt omgedoopt tot Renault: de SUV Koleos wordt namelijk eveneens in Zuid-Korea gebouwd en is daar al op de markt onder de eigen merknaam van de Koreanen.