De Hyundai i30 heeft de nieuwe typeaanduidingen bij Hyundai ingeluid. De i10, i20 en i40 staan namelijk ook nog op stapel. Dit is Getz-opvolger i20.

De Hyundai Getz blaast in de herfst van 2008 de kraaienmars. Dan is het de beurt aan de i20. Daarmee wordt op het moment driftig testgereden in Duitsland. Hyundai heeft samen met Kia een ontwikkelingscentrum in Rüsselsheim waar vanuit deze auto de weg is opgestuurd. Daarmee is de kat op het spek gebonden, want in die Duitse stad zijn de Koreanen zowat de buren van Opel.
Voordat de i20 zijn ware gezicht laat zien, maken we nog kennis met de i10. Dat is de opvolger van de kleine Atos. Die maakt in december zijn debuut op de autoshow in Bologna. In januari staat die dan al bij de dealers.
Als de Sonata volgend jaar wordt gefacelift ondergaat die ook meteen een naamswijziging: de grote sedan in het D-segement wordt de i40. Hoewel die naam bij de Koreanen nog enige weestand oplevert. Daar is het getal vier namelijk een ongeluksgetal.