Het is nog even geduld hebben voordat Subaru de nieuwe Impreza STI onthult. In die tussentijd houdt het Japanse merk de klandizie tevreden met andere smakelijke hapjes, zoals de Legacy STI.

STI (Subaru Technica International) is de huistuner van Subaru en weet dus wel raad met de technologie van de normaliter zo keurige Legacy. De speciale versie is gebaseerd op de sterkste Legacy die het merk in Japan levert: de B4 2.0 GT Spec B. Deze heeft geen 3,0-liter zescilinder boxermotor aan boord, zoals het Nederlandse topmodel, maar een 2,0-liter viercilinder turbomotor.
In de Legacy STI levert het blok ongeveer 280 pk. Het motormanagement is aangepast voor een meer lineaire acceleratie en een nieuw uitlaatsysteem geeft de Subaru een vollere klank als deze langs snelt.  Verder monteert de huistuner 18 inch lichtmetalen wielen, Billstein schokdempers en extra krachtige Brembo remmen.
En dan nu het slechte nieuws: de oplage van de Legacy STI blijft beperkt tot 600 exemplaren, die allen een Japanse eigenaar zullen krijgen. Er zit voor ons Europeanen niet veel anders op dan te wachten op de Impreza STI, die volgend jaar komt.