Ford is met een waar Flexifueloffensief bezig. Om de Focus die op bio-ethanol loopt in de schijnwerpers te zetten, is er nu een Focus Futura 1.8 Flexifuel die 1.000 euro minder kost dan een Focus Futura 1.6.

Ford is met een waar Flexifueloffensief bezig. Om de Focus die op bio-ethanol loopt in de schijnwerpers te zetten, is er nu een Focus Futura 1.8 Flexifuel die 1.000 euro minder kost dan een Focus Futura 1.6.
 
Eerder deze week maakte Ford al bekend dat volgend jaar ook de Mondeo, S-Max en Galaxy als Flexifuelversie leverbaar worden. Die krijgen een 2.0 die loopt op bio-ethanol. De Focus en de C-Max Flexifuel beschikken over een 125 pk sterke 1.8 waarmee je zowel benzine als E85 kunt tanken. Om de Focus Flexifuel extra aantrekkelijk te maken is de Futura 1.8 Flexifuel voorzien van een Business Pack. Als vijfdeurs kost deze uitvoering 21.450 euro, als Wagon 22.050 euro. Da´s 1.000 euro minder dan een Focus 1.6 Futura kost. Die levert 100 pk en je kunt er geen E85 mee tanken. Nu is die brandstof in Nederland nog niet aantrekkelijk door de hoge literprijs maar Ford verwacht dat dit in de toekomst verandert. Je krijgt met de Focus Futura Flexifuel niet alleen voor minder geld meer vermogen, maar ook een auto die klaar is voor de toekomst, zo redeneert Ford. En volgens Algemeen Directeur van Ford Nederland Hans Schep, zal ook de restwaarde van een Focus Flexifuel hoger liggen.
 
Meer over Fords Flexifueloffensief kunt u lezen in AutoWeek nummer 29 die op woensdag 18 juli in de winkels ligt.