Nu Toyota met degelijke gezinsauto’s ’s werelds grootste fabrikant is geworden, is er tijd voor het aanboren van nieuwe segmenten. Naast twee snelle Lexussen komt het merk zelf ook nog met een goedkope 2+2.

Nu Toyota met degelijke gezinsauto’s ’s werelds grootste fabrikant is geworden, is er tijd voor het aanboren van nieuwe segmenten. Naast twee snelle Lexussen komt het merk zelf ook nog met een goedkope 2+2.
 
Dat meldt een doorgaans goed ingelichte website. De Toyota Coupé, waarvan de naam nog niet bekend is, moet ook bereikbaar zijn voor de kleine beurs: er wordt gesproken over prijzen die onder die van een Mazda MX-5 liggen. Sommige bronnen spreken over een achterwielaangedreven platform, maar het gebruik van het voorwielaangedreven platform van de in Amerika leverbare Scion tC lijkt waarschijnlijker.
De nieuwe 2+2 kan worden gezien als de spirituele opvolger van de Toyota Paseo, die tussen 1996 en 2000 in ons land te koop was. De wat zouteloos ogende Paseo kon, in tegenstelling tot bijvoorbeeld te Celica, echter nooit warme gevoelens losmaken bij autominnend Nederland. Het is nog niet bekend wanneer Toyota het nieuwe coupeetje presenteert.