Fiat beraadt zich over meer carrosserievarianten van de nieuwe 500. De Panda-basis is daarbij een dankbaar uitgangspunt.

Fiat beraadt zich over meer carrosserievarianten van de nieuwe 500. De Panda-basis is daarbij een dankbaar uitgangspunt.
 
Bij Fiat wordt nagedacht over meerdere carrosserievarianten van de 500. De driedeurs stationwagen en de cabriolet komen er zonder meer aan. Daarna is de koek nog niet op. Het is voor Fiat gemakkelijk een SUV van de 500 te maken. De Panda heeft immers ook al een 4x4-versie en het platform van de twee kleine Fiats is precies gelijk. De basis is dus al aanwezig. Verder gaan ook stemmen op voor een coupé-achtige. Dat meldt het Duitse vakblad Automobilwoche.
Binnenkort gaat de 500 bij EuroNCAP tegen de muur. Fiat gaat er van uit dat het nieuwe model vijf sterren behaalt. Daarmee moet het de veiligste kleine auto van Europa worden. Binnen een jaar moet de 500 ook kunnen voldoen aan de criteria voor de zesde ster.