TechArt heeft de Porsche 911 Turbo te pakken genomen. Door alle aanpassingen van de Porsche-veredelaar heeft de auto, die voortaan als TechArt GTstreet door het leven gaat, er flink wat vermogen bijgekregen.

TechArt heeft de Porsche 911 Turbo te pakken genomen. Door alle aanpassingen van de Porsche-veredelaar heeft de auto, die voortaan als TechArt GTstreet door het leven gaat, er flink wat vermogen bijgekregen.
 
TechArt maakt van de Porsche 911 Turbo de TechArt GTstreet. Dat betekent dat de motor wordt opgevoerd van de standaard 480 pk naar 630 pk. Het maximale koppel neemt toe van 620 naar 820 Nm. TechArt bereikt dat door veranderingen aan te brengen aan de turbo’s en de luchtinlaat. Verder is het spruitstuk gewijzigd, zijn er tussenkoelers en er is een roestvrijstalen sportuitlaat gemonteerd. Ook zijn de katalysatoren aangepast op het hoge vermogen. Ook de versnellingsbak is aangepast aan het hogere vermogen.
De GTstreet bevindt zich wat betreft prestaties tussen de werkelijk groten der aarde. De sprint van nul naar honderd kilometer per uur gaat in 3,2 seconden en vanuit stilstand is de 200 km/u binnen 10,9 seconden bereikt. De topsnelheid is 345 km/u.
Voor het aerodynamische pakket is de 911 in de windtunnel geweest. Aan de voorzijde izt een splitter voor de broodnodige neerwaartse druk en de spoilerkit zorgt eveneens voor luchtdoorvoer voor koeling van de olie en de remmen. Door de aanpassingen is de creatie van TechArt een centimeter breder dan de standaard 911 Turbo.
Voor deze auto heeft TechArt een uitgebreid assortiment wielen in huis die alle de maat 20 inch hebben. Ook het PASM-systeem is aangepast waardoor de bestuurder zijn auto 2,5 centimeter in hoogte laten verschillen. Het spreekt voor zich dat het interieur geheel naar smaak van de eigenaar kan worden aangekleed. In het gifgroen bijvoorbeeld.