General Motors laat zich in september op de IAA van een uiterst milieuvriendelijke kant zien. Opel ecoFlex-modellen hebben een extra lage uitstoot, en in de toekomst zullen compacte benzinemotoren met turbo krachtbronnen met meer inhoud vervangen.

General Motors laat zich in september op de IAA van een uiterst milieuvriendelijke kant zien. Opel ecoFlex-modellen hebben een extra lage uitstoot, en in de toekomst zullen compacte benzinemotoren met turbo krachtbronnen met meer inhoud vervangen.
 
EcoFlex lijkt het antwoord van Opel op de Volkswagen Bluemotiontechniek. Zo debuteert in september op de IAA de Corsa 1.3 CDTi met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer, dat is lager dan wat die motor nu uitstoot. Opel belooft voor de ecoFlex-modellen een laag verbruik, een geringe uitstoot, hoge rendabiliteit en rijplezier. En voor bijna elk model staat zo´n ecoFlexversie op het programma. In 2008 komt de Corsa 1.3 CDTi ecoFlex op de markt. Daarnaast gaan de Eco-Turbomotoren en de krachtbronnen die op aardgas lopen een belangrijke rol spelen in de ecoFlexmodellen. De nieuwe Eco-Turbo-motoren vervangen met hun kleinere cilinderinhoud en turbo krachtbronnen met een grotere cilinderinhoud. Aan hoeveel cc´s we moeten denken, meldt GM nog niet maar er is natuurlijk al een 1.6 turbo, die 150 pk levert in de Corsa GSI en 180 pk in de Astra.
 
De BioPowertechniek van Saab zal ook zijn weg vinden naar Opel, Cadillac en Chevrolet. In de herfst komt al de Cadillac BLS die op bio-ethanol loopt, in 2010 komen de eerste Opels en Chevrolets die E85 lusten. Verder presenteert GM in Frankfurt de HydroGen4, een Chevrolet Equinox Fuel Cell met de nieuwste waterstoftechnologie.