Er komt een nieuwe motor beschikbaar voor de Peugeot 207: de 1.4 VTi. Deze neemt de plaats in van de 1.4 16V motor.

Er komt een nieuwe motor beschikbaar voor de Peugeot 207: de 1.4 VTi. Deze neemt de plaats in van de 1.4 16V motor.
 
Volgens Peugeot is het VTi-blok op alle fronten beter. Allereerst heeft ’t meer vermogen: 95 pk in plaats van de 90 van de 1.4 16v. Als gevolg hiervan presteert de 207 met de nieuwe motorisering beter: de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost nu 11,5 seconden (was 12,7 seconden). De topsnelheid is nu 185 kilometer per uur.
Ondanks de gestegen prestaties is het gemiddeld verbruik gedaald van 6,4 naar 6,1 liter per 100 kilometer. Hierdoor valt de 207 in de B-categorie wat betreft brandstofverbruik, goed voor een BPM-korting van 500 euro. Peugeot vraagt voor de goedkoopste 207 met de nieuwe motorisering 15.030 euro. In dat geval gaat het om een driedeurs 207 in de XR-uitvoering.