Het publiek loopt nog niet warm voor de R-klasse. Dat model is een kruising tussen een M-klasse en een personenauto van het formaat van de S-klasse. Door meer uitvoeringen te bieden, wil Mercedes de populariteit vergroten.

Het publiek loopt nog niet warm voor de R-klasse. Dat model is een kruising tussen een M-klasse en een personenauto van het formaat van de S-klasse. Door meer uitvoeringen te bieden, wil Mercedes de populariteit vergroten.
 
Mercedes heeft de R-klasse aangepast. Het uiterlijk is daarbij licht gewijzigd. Zo is de voorbumper een beetje veranderd en zijn er voortaan ronde mistlichten. De modellen met V6 staan op 18 inch wielen en de R 500 staat op 19 inch wielen. Die veranderingen gelden voor zowel de korte als de lange R.
Verder is het voortaan mogelijk de R te bestellen met alleen achterwielaandrijving. Voorheen was die alleen leverbaar als 4Matic. Het motorenaanbod is ook aangepast. Het programma start nu met de achterwielaangedreven R280. Die heeft een benzinemotor van 231 pk waarmee de auto in 9,6 seconden van 0 naar 100 km/u gaat. Het brandstofverbruik is 10,9 liter per 100 km. De basis van het dieselprogramma wordt nog steeds gevormd door de 190 pk sterke R 280 CDI die gemiddeld 8,9 liter diesel per 100 km lust.
De R 500 is er nog steeds alleen als $Matic maar heeft bij de nieuwe generatie wél 82 pk meer vermogen. De 5,5-liter V8 perst er tegenwoordig 388 pk uit en komt tot een maximale trekkracht van 530 Nm. Ondanks zijn toegenomen vermogen is het verbruik van deze geweldenaar volgens Mercedes-Benz met zeven procent gedaald.