Bleef het maar voor altijd mooi weer want de Porsche 911 Turbo komt nu ook als cabriolet. Daarmee vervolgt Porsche een al twitig jaar durende traditie.

Bleef het maar voor altijd mooi weer want de Porsche 911 Turbo komt nu ook als cabriolet. Daarmee vervolgt Porsche een al twitig jaar durende traditie.
 
Technisch verschilt de open versie niet van de coupévariant van de Porsche 911 Turbo. Hij heeft de zelfde 3,6-liter turbomotor met variabele turbogeometrie. Hij levert 480 pk en maximaal 620 Nm koppel. Wie het Sport Chrono-pakket bestelt kan de trekkracht korte tijd opvoeren tot 680 Nm. Handig als er even vlug moet worden ingehaald. De Turbo cabriolet kan in vier seconden van 0 naar 100 km/u – de tiptronic doet het 0,2 seconden sneller. Beide versies hebben een topsnelheid van 320 km/u. En dan het verbruik: Porsche geeft 12,9 liter per 100 km op. Dat staat gelijk aan 1:7,7 en da’s een keurige waarde voor een auto als deze.
Natuurlijk is de cabriolet door de verstevigingen aan de carrosserie wel wat zwaarder. Porsche weet de toename beperkt te houden tot twintig kilo. Het canvasdak met drie lagen kan in twintig seconden worden op- of neergeklapt. Om de luchtweerstand te verbeteren staat de achtervleugel, die uitklapt bij 120 km/u drie centimeter hoger uit dan bij de coupé. Verder zijn in de open variant van de Porsche 911 Turbo de stoelen verstevigd met een staalconstructie om in het geval de auto over de kop gaat, een betere bescherming te bieden.