De exclusieve Ford GT blijft tot de verbeelding spreken, ook bij tuners. Zodoende ging ook Edo Competition met de auto aan de slag.

De exclusieve Ford GT blijft tot de verbeelding spreken, ook bij tuners. Zodoende ging ook Edo Competition met de auto aan de slag.
 
Edo Competition, bekend van onder meer een aangepaste Maserati MC12, houdt zich relatief in met de motorische tuning. De auto krijgt er 60 pk bij door een ander uitlaatsysteem. Veel te wensen was er natuurlijk ook niet op motorisch gebied, want de fabrieksversie heeft al 550 pk aan boord dankzij een 5,4-liter V8 met supercharger. Het maximum koppel van de nu dus 610 pk sterke motor ligt op 800 Nm.
De prestaties zijn nog iets indrukwekkender dan die van het gewone model: de auto sprint in 3,7 seconden van 0 tot 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt door de aanpassingen boven de 340 kilometer per uur.
Andere veranderingen die Edo Competition aanbrengt zijn een subtiele achterspoiler en koolstofvezelbekleding van de motorruimte. Een speciale vermelding verdient het uitlaatsysteem, waarvan de geluidssterkte handmatig kan worden aangepast.
Geïnteresseerden kun zich vanaf heden met hun Ford GT melden bij de Duitse tuner. Hoeveel de aanpassingen kosten, is niet bekend.