Er staat ons een stortvloed aan Fiat-nieuws te wachten, zoveel is duidelijk als we alle spionagebeelden zien die ons de laatste tijd bereiken. Wij hebben voor u het belangrijkste nieuws op een rijtje gezet.

Er staat ons een stortvloed aan Fiat-nieuws te wachten, zoveel is duidelijk als we alle spionagebeelden zien die ons de laatste tijd bereiken. Wij hebben voor u het belangrijkste nieuws op een rijtje gezet.
 
De hofleverancier van het nieuws is toch wel Fiat. Allereerst zijn er dit jaar natuurlijk nog de 500 en de Grande Punto Abarth. Die laatste krijgt een 1,4-liter turbomotor onder de kap met 150 pk, in een later stadium volgt een ‘performance kit’ die het vermogen opkrikt naar 180 pk.
In 2008 volgt een gepeperde 500 Abarth, eveneens met deze 1,4-liter turbomotor van 150 pk. De Grande Punto krijgt een lichte facelift en daarnaast komt de Minicargo Panorama. Dit is een budget-mpv à la Citroën Berlingo, die naast diezelfde auto in Tofas (Turkije) van de band gaat rollen.
Een jaar later volgt de Fiat 500 Cabrio. Opvallender nog is de komst van een compacte nieuwe Fiat in het B-segment, tussen de 500 en de Grande Punto in dus. Tenslotte staat er ook een Cross-over op het programma, vermoedelijk op basis van de Bravo.
In 2010 volgen de nieuwe Panda en de Bravo Stationwagon. Fiat grijpt de komst van die carrosserievariant meteen aan om het gehele Bravo-gamma op te frissen.
Dan Lancia. Het belangrijkste nieuws komt in 2008, want dan komt de nieuwe Delta HPE op de markt. In 2009 komen de nieuwe Ypsilon en een ‘niche model’. Wij hebben stille hoop dat het merk hiermee de Fulvia bedoelt, een concept-car uit 2003.
Alfa Romeo komt volgend jaar met een Mini-concurrent, de Junior. In 2009 komen zowel de 149 (de opvolger van de 147) als de 169 (de opvolger van de 166). Beide auto’s zullen een stuk hoger in de markt geplaatst worden dan hun voorgangers. Een jaar later volgt een Alfa Romeo Cross-over.