KTM geeft volgas met de productie van de X-Bow. Aanvankelijk zouden vijfhonderd exemplaren per jaar worden gebouwd. Nu wordt gesproken over een verdubbeling van die hoeveelheid.

KTM geeft volgas met de productie van de X-Bow. Aanvankelijk zouden vijfhonderd exemplaren per jaar worden gebouwd. Nu wordt gesproken over een verdubbeling van die hoeveelheid.
 
De X-Bow, een rudimentaire sportauto van de Oostenrijkse motorfietsenfabrikant KTM is door het publiek met open armen ontvangen. Inmiddels heeft het bedrijf zo’n zeshonderd orders op zak. Aanvankelijk was het plan om bij het Italiaanse Dallara een voorserie van honderd stuks te bouwen en daarna in eigen huis vijfhonderd exemplaren per jaar te gaan bouwen.
Door het succes is een beroep gedaan op het Oostenrijkse Magna Steyr. Dat heeft samen met KTM een intentieverklaring getekend waarin staat dat er daar duizend X-Bows per jaar kunnen worden geproduceerd. De productie bij Magna Steyr kan beginnen in februari 2008. Naar verwachting krijgt iemand die vandaag zijn X-Bow bestelt die begin 2009 geleverd.