Nadat het Chinese SAIC-concern eerder de op de Rover 75 gebaseerde Roewe 750 presenteerde is het nu de beurt aan de Nanjing Automobile Groupe die de MG7 presenteert. Inderdaad: ook gebaseerd op de oude Rover 75.

Nadat het Chinese SAIC-concern eerder de op de Rover 75 gebaseerde Roewe 750 presenteerde is het nu de beurt aan de Nanjing Automobile Groupe die de MG7 presenteert. Inderdaad: ook gebaseerd op de oude Rover 75.
 
In China rijden binnenkort twee vrijwel identieke auto’s rond. Naast de door SAIC geproduceerde Roewe 750 is er nu ook de MG7. SAIC ging er al in 2004 van de Britse autofabrikant vandoor met de intellectuele eigendommen van de Rovers 75 en 25. Dat resulteerde enige maanden geleden in de Roewe 750; die op de Chinese markt een doorslaand succes. Nu is het de beurt aan Nanjing, dat in 2005 de boedel kocht uit Longbridge toen MG Rover in 2005 failliet ging. Dat brengt nu de MG7 op de markt, die ook een op de Rover 75 geïnspireerde auto is.
Nanjing maakte bij de presentatie van de MG7 meteen bekend dat nog dit jaar de eerste Europese landen van de MG7 worden voorzien. Naar verwachting staat Groot-Brittannië boven aan de lijst. Wanneer en of andere Europese landen van MG’s worden voorzien, is niet duidelijk. Na Engeland staan andere landen die wat met het gemenebest hebben op de nominatie: Australië, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. Nanjing heeft twee ijzers in het vuur want naast de MG7 is ook de TF roadster in China aan een nieuw leven begonnen.