De BMW 1-serie is er voortaan ook als driedeurs. En daarmee is de Einser helemaal in zijn element, want niemand koopt deze auto voor zijn ruimte op de achterbank. Bovendien is de auto voorzien van technieken die het milieu ontzien maar tegelijkertijd de auto meer pit geven.

De BMW 1-serie is er voortaan ook als driedeurs. En daarmee is de Einser helemaal in zijn element, want niemand koopt deze auto voor zijn ruimte op de achterbank. Bovendien is de auto voorzien van technieken die het milieu ontzien maar tegelijkertijd de auto meer pit geven.
 
De 1-serie heeft zijn plek in de compacte middenklasse gevonden: de merknaam BMW is voor veel mensen genoeg reden om over de nadelen van een hoge aanschafprijs en een krap bemeten interieur heen te stappen. De nieuwe driedeurskoets geeft je het gevoel dat dit de 1-serie is zoals hij bedoeld is: de achterste deurtjes van de vijfdeurs-variant doen wat gekunsteld aan.
Het uiterlijk is niet schokkend gewijzigd. Voor is er een nieuwe voorbumper met bredere luchtinlaat en rechthoekige mistlampen en de achterlichten hebben nu LED-techniek. Het interieur voelt bovendien iets luxueuzer aan door het gebruik van hoogwaardiger materialen.
De meeste veranderingen vonden op technisch vlak plaats, met een nieuwe generatie motoren met directe benzine-inspuiting. Dat betekent meer vermogen en een lager verbruik, dat laatste mede door het gebruik van slimme brandstofbesparende technieken.
De BMW 1-serie is nog steeds bikkelhard geveerd. Dat is de prijs die je moet betalen voor het uitstekende weggedrag. Want sturen kun je met de kleine BMW, dat is een ding dat zeker is.
 
De volledige rij-impressie met de BMW 1-serie is te lezen in AutoWeek 11, die op woensdag 14 maart in de winkels ligt